Cauta Jante

Numărul de prezoane

De obicei, pentru jantele cu un numar de 4, 6 si 8 prezoane, diametrul se calculeaza de la axa de simetrie a unui prezon, la axa de simetrie a prezonului diametral opus. Pentru o janta cu 5 prezoane, pe de alta parte, diametrul de dispunere se poate masura doar folosind instrumente specifice, pentru rezultate de finete.

anvelope jante prezoane

Jante de otel

Cunoscute si sub denumirea de jante de tabla, au in primul rand avantajul unui pret mai mic decat cel al jantelor de aliaj deoarece procesul

de fabricatie este mai putin complex, iar materialele din compozitia lor sunt mai ieftine. Jantele de otel sunt disponibile de regula in doua variante de culori: negru si argintiu.

Aspectul lor mai putin placut poate fi imbunatatit prin achizitionarea de capace.

Jante de aliaj

Au un design placut si pot imbunatati foarte mult imaginea masinii tale. Standardele lor de productie sunt foarte precise si de aceea aceste jante au potrivire exacta si ofera cele mai bune performante masinii tale.

Jantele de aliaj au o rezistenta superioara jantelor de otel, lucru foarte util la noi in tara unde riscul ca jantele sa se deformeze din cauza gropilor este mare.

Jantele de aliaj au si avantajul de a cantari mai putin decat cele de otel, iar acest lucru are un impact pozitiv asupra timpiilor de accelerare si manevrabilitatii vehiculului si reduce intr-o anumita masura chiar si consumul de carburant.

Caracteristici

Marca masinii tale (de exemplu Audi): de regula este o informatie deja stiuta de proprietar dar se poate afla si din certificatul de inmatriculare al masinii
Model vehicul (de exemplu A8): de regula este o informatie deja stiuta de proprietar dar se poate afla si din certificatul de inmatriculare al masinii
Versiune vehicul (de exemplu 4E): versiunea vehiculului se poate gasi in certificatul de inmatriculare al masinii la sectiunea intitulata: “Tipul Varianta”
An fabricatie: se poate afla din certificatul de inmatriculare
Diametru: daca nu-l stii deja, il poti afla din dimensiunile anvelopele pe care doresti sa le montezi pe aceste jante. Diametrul jantelor este identic cu diametrul anvelopelor. De exemplu, daca dimensiunile de anvelope sunt 205/55R16 atunci jantele pe care trebuie sa le achizitionezi trebuie sa aiba obligatoriu diametrul de 16 inch
PCD: este ultima caracteristica din configurator si este optionala. Nu trebuie selectata daca nu o cunosti deja. Cautarea va functiona si fara selectarea acesteia. Dupa ce vom primi comanda ta, noi ne vom asigura ca jantele pe care ti le trimitem se potrivesc exact pe masina ta. Iti garantam acest lucru.

ET sau Offset

Acest parametru apare obligatoriu atat pe jantele din otel cat si pe cele din aliaj. Este practic ultima inscriptie din descrierea tehnica a jantelor si este de forma ET insotita de o valoare pozitiva sau negativa exprimata in milimetri. In cazul jantelor din otel sau din aliaj de prima echipare, valoarea ET este stabilita de producatorul masinii careia janta ii este destinata iar la inlocuirea ei trebuie tinut cont si de acest aspect. Pentru jantele din aliaj din categoria after-market, producatorii auto permit anumite tolerante pentru acest ET, de pana la 1,5 cm catre exteriorul masinii in asa fel incat sa nu existe riscuri majore ca roata sa atinga parti ale caroseriei in timpul rularii. Pentru a avea o idee cat mai clara asupra valorii acestui ET, facem mentiunea ca o valoare pozitiva, cu cat este mai indepartata de 0 (zero) cu atat intra mai mult sub caroseria masinii in timp ce o valoare negativa a acestuia scoate jantele in exteriorul masinii. In cele mai multe cazuri, masinile pregatite pentru off road au valori foarte apropiate de 0 (zero) si chiar negative, pentru a castiga un plus de stabilitate in timpul catararilor. Determinarea valorii ET se face masurand distanta dintre linia imaginara care strabate janta pe mijloc si suprafata de montare a jantei pe butuc. Atentie: o valoare necorespunzatoare a acestui factor de echilibru poate determina multe probleme de ordin tehnic precum vibratii in roti la franarea de la viteze mari, suspensii care reactioneaza gresit, directie greoaie sau dimpotriva, usoara dar instabila iar in cel mai rau caz lovirea unor elemente ale caroseriei in timpul virajelor sau la incarcarea masinii la capacitate maxima.